Wednesday, March 2, 2011

tina demam

semalam.. agak2 dlm koi 11 mcm tu.. aku tgh siapkan keja aku.. tgk2 penuh dekat sekerat cadar tilam denga muntah tina!!~.. dia merengek je la.. pastu aku bila aku setel2 hal dia. lap2.. basuh mulut dia.. kasi basah pala (org kata jelum pala).. kasik minum ayaq suam.. kasi minum ubat demam siap2.. sementara nk tgu papa dia balek dri POLIMAS.. dia senyap sat..

pas papa dia smpai.. terus ngadu tu kata "adek demam".. pastu dok kapok papa la.. (biasa la anak pompuan kan manja ngn ayah dia kan?..)

aku sian tgk tina mcm tu.. sbb dia jarang demam.. tp skali demam mmg complete set la .. mai skali muntah n cirit..

slalu dia la yg paling suka makan.. pagi tadi aku tnya dia x mau makan papa.. aku siap pesan kat teacher dia kalo2 dia muntah lagi ka @ merengek lagi ka.. soh kol aku... tp ok plak ...

ptg.. aku n hubby bwk p makan nasi + sup ayam @ gerai GBS.. (tau x kt mana?.. kat jalan suka menanti tuu).. dia still x mau makan.. abg seperti besa.. makan cara dia la.. xpenah nk makan banyak n habis pun..

mak aku kol.. aku gtau dia.. tina demam.. terus nk pi umah tok.. ngn abang2 sekali nak ikut.. so .. aku ok aje.. jadi kiranya malam ni.. abg n adik lepak umah tok.. n esok pagi aku bawak bekal nk pi skolah la pulak... masa kol tanya mak aku tadi.. tina dh mcm ok.. siap makan ayam kentaki.. pakcik dia belikan.. c abang?.. lepak umah kakak.. menyembang katanya.. hehe

demam nk muleh apa la tu?.. ni mesti nk muleh cakap teruih (mak aku kata la..).. papa pun.. UMI SAYANG TINA.. UMI SAYANG ABANG.. sbb umi bawak tina & abang dari sebelum tina & abang lahir lagi.. **isk isk.. syahdu plak..

2 comments:

~PakKaramu~ said...

Demam ? sian budak tuh

~PakKaramu~ said...

Dah follow, follow saya lak