Thursday, May 5, 2011

Al Fatihah

sedih, sayu, sebak, hiba, kecewa.. macam2 rasa bila aku ikuti kisah tragedi mati lemas 3 beradik nih.. sebab mereka sebaya dengan anak aku.. Allah lebih sayangkan mereka dan hakikat ini kita kena terima dan redha atas pemergian si kecil..

memang aku tak dapat nak bayangkan perasaan ibunya kerana tidak sempat berjumpa dengan anak2.. tapi sebagai ibu.. aku turut rasa tempias kesedihan yang di alami oleh Wan Azleela. semoga ibunya serta keluarga tabah menghadapi dugaan ini..






Semalam, mayat Nursyaza Alisa Said Ahmad, 5, ditemui pada jam 3.15 pagi manakala mayat adiknya, Nursyaza Azera, 4, ditemui pada jam 10.20 pagi.

Bagaimanapun, mayat Shakinah belum ditemui sehingga petang semalam dan operasi mencari masih diteruskan.
**sumber: Harian metro

dan pesanan dari aku:

boleh tak kalau tak pegi ke tempat-tempat macam tu?.. cari la tempat lain @ sentiasa awasi anak2 supaya benda macam ni tidak terus berulang.. ( walaupun AJAL MAUT itu suma ketentuan Allah.. kita perlu dan terus berusaha untuk mengelakkan dari kejadian seperti tersebut)

Sama-sama lah kita hadiahkan Al-Fatihah buat anak-anak ini.. AL-FATIHAH

1 comment:

Anonymous said...

sama2lah kita ambil iktibar